Sybiha: Rusya, Karadeniz'de Türkiye'ye ait bir kuru yük gemisine saldırdı
Kiev, 22 Haziran (Hibya)- Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha, Rusya'nın Karadeniz'de Türkiye'ye ait bir kuru yük gemisine saldırdığını belirterek, bu durumun Rusya'nın sözlerine güvenilemeyeceğinin açık bir göstergesi olduğunu ifade etti.
Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha, Rusya'nın Karadeniz'de gerçekleştirdiği gemi saldırılarına ve uluslararası hukukun ihlaline ilişkin açıklama yaptı.
Saldırının zamanlamasına ve Rusya'nın oluşturduğu tehdide dikkat çeken Sybiha, "Rusya, Karadeniz'de Türkiye'ye ait bir kuru yük gemisine gece yarısı saldırdı. Ve bunu, Türkiye'nin Rusya'ya yaptığı üst düzey ziyaretin hemen ardından yaptı. Bu, Rusya'nın sözlerine güvenilemeyeceğinin açık bir göstergesidir. Rusya, Karadeniz'in güvenliği ve refahı için en büyük tehdit olmaya devam etmektedir" dedi.
Saldırının sonuçları ve kurtarma çalışmaları hakkında bilgi veren Sybiha, "Türk ve Hint uyruklu kişileri kurtardı. Ne yazık ki, bu saldırıda bir Mısırlı mürettebat üyesi hayatını kaybetti. Rusya ayrıca Palau ve Belize bayraklı diğer iki gemiye de saldırdı; gemiler hasar gördü, ancak mürettebatları zarar görmedi" ifadelerini kullandı.
Sybiha, uluslararası topluma çağrıda bulunarak açıklamasını, "Uluslararası hukuka ve seyrüsefer özgürlüğüne yönelik bu küstah saldırı hakkında tüm devletleri ve kuruluşları bilgilendiriyoruz. Uluslararası toplumdan ve Uluslararası Denizcilik Örgütü'nden güçlü ve ilkeli yanıtlar gerektiriyor" sözleriyle tamamladı.
Hibya Haber Ajansı